نكات مذاكره موفق

۱۰ بازديد ۰ نظر

۱- ارتباط برقرار كنيد

ارتباط افراد مهمترين بخش مذاكره است، نگرش و انرژيتان، لحن شما را مشخص ميكند و برروي نتيجه كار اثر ميگذارد. به عبارت ديگر اگر شما درگيري و دعوايي در مذاكرتان پيش بيني كنيد، دقيقا همين را تجربه خواهيد كرد. اما اگر شما انتظار معامله اي را داشته باشيد كه منابع هر دو طرف را تامين كند، شما به اين نتيجه خواهيد رسيد.

اين از يك ذهنيت شروع ميشود. اما فراموش نكنيد كه غير ممكن است با فردي در پشت تلفن يا اسكايپ و يا حتي ايميل، به درستي ارتباط داشته باشيد، بلكه ديدارهاي چهره به چهره و رودررو بهترين راه براي ارتباط هستند. پس در نهايت توجه كنيد كه زبان، چه از لحاظ كلامي و چه غير كلامي، اهميت دارد و همچنين زبان بدن و تن صداي شما بايد آرام و ريلكس باشد.

۲-بدانيد كه با چه كسي داريد ارتباط برقرار ميكنيد

براساس تجربه، بسياري از معاملات به دليل شناخت ناكافي يك طرف از طرف مقابل، به وقوع نمي پيوندند. براي انجام معامله بايد بدانيد كه طرف مقابل شما چه چيزي ميخواهد و از نيازها، خواسته ها و انگيزه هاي آنها باخبر شويد.

اما چطور ميتوان به اين دست پيدا كرد؟ بايد تحقيقاتتان را انجام دهيد و از ابتدا سوالهايتان را بپرسيد. يك اشتباه رايج كه هميشه مانع پيشرفت مذاكره ميشود اين است كه افراد تمايل دارند كه فرض كنند طرف مقابل دقيقا مثل خودشان است و منطق دروني، ترس ها و انگيزه هاي آنها دقيقا مشابه با خودشان ميباشد. اگر شما متوجه شديد كه آنها اهل كجا هستند ميتوانيد در مورد چيزهايي كه براي آنها معني دار است صحبت كنيد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد..

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.