مهارت هايي كه كودك10 ساله بايد بداند

۱۳ بازديد ۰ نظر

۱- شستن لباس

اگر شما هم ديده باشيد، در خوابگاه هاي دانشجويي در هرجايي، دانشجوياني هستند كه شستن لباس خود را هم بلد نيستند. يا فرزنداني كه نمي توانند در اين زمينه به مادر خود كمك كنند و … اين مساله باعث تاثير منفي بر اعتماد بنفس كودك شما مي شود.
نه اينكه بخواهيد خيلي تميز لباس ها را بشويند، فقط كليت كار را به آنها ياد دهيد.

۲- كاشتن و بزرگ كردن گل و گياهان

موضوع كاشت گل و گياه، نه تنها تاثير مستقيمي بر روحيه و عاطفه كودك تان در دراز مدت دارد، بلكه به جستجوگري و كنجكاوي او هم مي افزايد. از كودك تان بخواهيد تا يك گل بكارد. يا مثلا يك گل داخل گلدان را با كمك هم به باغچه خانه تان منتقل كنيد.
۳- كادو كردن يك هديه

چند كاغذ كادو تهيه كنيد و چند جعبه. با كمك آنها نحوه كادو كردن جعبه را به كودك آموزش دهيد. اين مهارت، تاثير كاملي بر روي حس قناعت كودك و استقلال او دارد. ضمنا او به هديه دادن عادت خواهد كرد و به نوعي با بخشندگي در طول زندگي سپري مي كند.
۴- ميخ زدن به ديوار يا چوب و …اگر كودك تان بين ۵-۸ سال دارد، يك چكش سبك براي او تهيه كنيد و با كمك همديگر، آن را بر روي يك تكه چوب، ديوار يا هر چيزي كه دم دست داريد با كمك اين چكش فرو كنيد. بعد اجازه دهيد كه خود كودك اين كار را انجام دهد. اگر بعد از زدن ميخ، اجازه دهيد، اسباب بازي خود، يا عكس پدر و مادر را به ميخ بياويزد كمك دوچنداني به او كرده ايد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.