رژيم گياه خواري مناسب

۹ بازديد ۰ نظر

1- صبحانه

صبحانه ي مبتني بر پروتئين، يك انتخاب ايده آل است زيرا براي تقويت و شروع روز مناسب ميباشد. به عنوان مثال، در حالي كه نانتان را تست ميكنيد، تخم مرغ را هم نيمرو كنيد البته در روزهايي كه زمان بيشتري داريد.
تخم مرغ حاوي پروتئين با تركيب چربي ميباشد و زرده آن منبع مفيد ويتامين D است كه براي تقويت استخوانها و دندانها نياز داريم. پروتئين به تدريج معده را تخليه ميكند، و كالري شما را در طول روز تأمين و كمك ميكند تا كالري كمتري مصرف كنيد. در صورت تمايل، با خوردن يك ظرف بزرگ فرني يا غلات همراه با آجيل و دانه ها و مقدار زيادي ماست طبيعي روز خود را پايان دهيد.
اغلب افراد فكر ميكنند گياهخواران در خطر ابتلا به كمبود آهن هستند، اما غذاهاي گياهي فراواني وجود دارند كه منبع آهن خوبي در كنار غلات صبحانه، نان و دانه هاي كدو حلوايي و آفتابگردان ميباشند. خوردن هر يك از اين مواد به همراه يك ليوان كوچك آبميوه غني از ويتامين C سبب بهينه سازي جذب آهن در بدن خواهد شد. افرادي كه از خوردن لبنيات مانند ماست و شير خودداري ميكنند بايد جايگزيني براي آن انتخاب كنند كه حاوي ويتامين B12، D و كلسيم باشد.
صبحانه را جزء وعده هاي اصلي خود قرار دهيد چرا كه باعث تنظيم قند خونتان ميشود و از اينكه به سمت غذاهاي ناسالم برويد جلوگيري ميكند. به ياد داشته باشيد صبحانه نقش كليدي در حفظ وزن ايده آلتان دارد.

ادامه مطلب را در لينك بخوانيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.