اصول موفقيت در زندگي

۱۳ بازديد ۰ نظر

۱-افكار بلند داشته باشيد.

از Michelangelo Buonarroti هنرمند بزرگ رنسانس: بزرگترين خطر براي ما اين نيست كه اهدافمان را بسيار بالا ببريم و سقوط كوتاهي داشته باشيم، بلكه اين است كه اهداف پاييني داشته باشيم و به هدفمان برسيم.

هنرمندان كمي به اندازه ي Michelangelo موثر و بانفوذ هستند. كارهاي او هنوز هم قرن ها پس از مرگش الهام بخش مردم است. هنرمند موفق بودن كار بسيار سختي است. تصور كنيد كه او ميخواست آرزوهاي آسانتري داشته باشد. بيشتر اوقات مردم ميخواهند آرزوهايشان را واقع بينانه مشخص كنند تا روياهايشان آسانتر باشد. اين جمله، خطر اين ديدگاه را به جاي بلند پرواز بودن براي ما مشخص ميكند.

۲-ببينيد كه دوست داريد چه كار كنيد و آن كار را انجام دهيد.

از Winfrey: اگر كارتان را انجام دهيد و براي آن پول نگيريد، در مسير موفقيت هستيد.

اين يك جمله ي خوب براي ياد آوري و فكركردن در محل كار ميباشد. تصور كنيد كه در كارتان تا آنجاكه ممكن است موفق باشيد پس درنهايت سخت كار ميكنيد و زمان زياي صرف آن ميكنيد. اگر از كارتان متنفر باشيد و در آن موفق هم باشيد به اين معناست كه شما زندگيتان را با چيزي كه از آن متنفريد پر كرده ايد. اين چه حسي دارد؟ در عوض چرا در كاري كه آن را دوست داريد تمركز نميكنيد؟ موفقيت در اين، به معناي تحقق روياهايتان است. حتي اگر در كارتان موفق هم نباشيد، وقتتان را با كاري كه دوستش داريد پر كرده ايد. بسياري از موزيسين هاي موفق سالهاي زيادي از عمرشان را صرف اجراهاي بدون دستمزد ميكنند، تنها دليل كارشان هم اين است كه آنها اين كار را دوست دارند و از آن لذت ميبرند.

۳- ياد بگيريد كه چگونه زندگيتان را متعادل كنيد.

از Phil Knight مدير عامل شركت Nike: يك جنگ تغيير ناپذير در زندگي و كسب و كار وجود دارد، يك جنگ دائمي بين صلح و آشوب. هيچ كدام نميتوانند تسلط يابند اما هردو ميتوانند تحت تاثير واقع شوند. اينكه شما چطور از آن بگذريد كليد موفقيت است.

اگر فردي فكر كند كه شغلش او را به موفقيت ميرساند، ساعتهاي زيادي را صرف آن ميكند و به سختي كار ميكند. بهرحال اين هزينه هايي مانند استراحت، سلامتي و داشتن زندگي لذت بخش دارد. در نهايت فرد ممكن است در موفق شدن در كارش متوقف شود. پس همانطور كه Phil Knight ميگويد بايد تعادل برقرار شود. تعادل بين استراحت و كار و يا كار و سرگرمي.

ادامه مطلب را در لينك بخوانيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.