دارو دادن به كودك

۶ بازديد ۰ نظر

۱- در اين سن مي توانيد به كودك توضيح دهيد كه مصرف دارو براي بهبود حال اوست اما اصراري نداشته باشيد كه كودك كاملا اين موضوع را درك كند. هرگز به كودك نگوييد كه فلان دارو شكلات يا اسمارتيز است يا فلان شربت مزه پرتقال مي دهد تا به اين بهانه آن را بخورد زيرا در اين شرايط ممكن است كودك حتي بدون دليل هم تقاضاي خوردن دارو كند يا خودسرانه سراغ آن برود. بدون تهديد و دعوا يا پاداش بايد دارو را به كودك بدهيد و اگر گريه مي كند صبر كنيد، تا گريه اش تمام شود.

۲- اگر كودك شما در خوردن دارو يا مكمل هاي غذايي بدقلق است، مي توانيد با مشورت داروساز و در صورتي كه ممنوع نباشد مكمل يا دارو را در غذا يا آبميوه به او بدهيد. در اين شرايط فرزند شما بدون اينكه اصلا متوجه شود، آن را مصرف مي كند.

۳- اگر مزه دارو احساس تهوع در كودك ايجاد مي كند آن را در يخچال قرار دهيد. خنكي معمولا باعث كاهش قوه چشايي مي شود. اگر نبايد دارو را در يخچال بگذاريد قبل از دادن دارو به كودك به او مقداري يخ بدهيد تا بمكد.

۴- با مشورت با داروساز بعد از خوردن دارو فورا به كودك يك ليوان آبميوه بدهيد تا مزه دهانش را عوض كند.

۵- در صورتي كه تنها هستيد و كودك جنب و جوش زيادي براي دارونخوردن دارد او را در يك ملحفه بپيچانيد و در بغل بگيريد تا دارو را بخورد. اين روش چندان خوشايند نيست اما به ناچار گاهي لازم است.

۶-هرگز قرص را بدون تجويز پزشك نشكنيد و كپسول را باز نكنيد زيرا اسيد داخل معده يا برخي مواد غذايي مي تواند باعث خنثي شدن خواص دارو شود يا طعم بدي در دهان ايجاد كند.

ادامه راهكارها را در لينك بخوانيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.