راه‌هايي براي جدا كردن محل خواب كودكان بالاي سه سال

۱۰ بازديد ۰ نظر

بسياري از والدين را ديده‌ام كه فرزندان‌شان را تا سنين بالاتر از ۳سال هنوز در اتاق شخصي خود نگهداري مي‌كنند و مدام از سختي‌هاي جدا كردن اتاق فرزندشان گله و شكايت مي‌كنند!

طبيعي است كه وقتي كودك با محيطي انس بگيرد و مفهوم ترس و تاريك و … را متوجه شود به سختي مي‌شود او را به اتاقي فرستاد كه در آن تنها باشد و تنها بخوابد!

كودكان بالاي سه سال معمولاً در برابر جدا شدن جاي خواب‌شان از كنار والدين واكنش‌هاي طولاني مدت نشان مي‌دهند و به يكباره نمي‌شود جاي آن‌ها را از اتاق والدين جدا ساخت!

* ابتدا سعي كنيد به اتاق كودك برسيد و وسايل و اسباب‌بازي‌هايي را كه او دوست دارد در آن قرار دهيد. ساعاتي در روز به همراه كودك در اتاق او بنشينيد و سعي كنيد تمام قسمت‌هاي اتاق را به او نشان دهيد و با او در اتاق بازي كنيد. اگر اتاق كودك كمد ديواري يا قسمت‌هاي ناشناخته‌اي دارد، آن‌ها را به كودك نشان داده و سعي كنيد علاقه‌اي بين كودك و اتاق شخصي‌اش برقرار كنيد.

* در طول روز براي بازي كردن فرزندتان را به اتاق خودش هدايت كنيد و به او بگوييد كه در همان اتاق مي‌تواند بازي كند و نبايد وسايل بازي‌اش را به خارج از اتاق بياورد‌. در ميان بازي و هنگامي كه كودك خسته مي‌شود او را در همان اتاق بخوابانيد و در كنارش تا كامل به خواب رود‌. توجه داشته باشيد كه اتاق كودك هرگز نبايد تاريك و بدون نور باشد تا او بتواند به راحتي و بدون ترس به اتاق شخصي‌اش علاقه‌مند شده و آنجا را بپذيرد.

ادامه مطلب را در لينك بخوانيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.